Meer klantfocus? Zet de organisatie eens op de kop!

Zet de organisatie eens op de kop!

Veel organisaties zijn nu bezig om nog meer de focus te leggen op klanttevredenheid. De dienstverlening verschuift van productgedreven naar vraaggestuurd. Dit vraagt andere competenties van medewerkers en leidinggevenden. Vraaggestuurd ondernemen vereist dat een organisatie continu kan meebewegen met de vraag van de klant. En die vraag zal blijven veranderen! Dat betekent dat de organisatie […]

Lees verder ....

Job crafting hoe doe je dat?

Job crafting levert meer voldoening en resultaat.

Veel functies zijn eigenlijk erg flexibel qua invulling door het zwaartepunt te verleggen naar vaardigheden en voorkeuren van degene die de functie invult. Door op subtiele manier jouw baan aan te passen kun je jouw talenten beter benutten waardoor je meer resultaten boekt en meer voldoening krijgt. Het enige wat je hoeft te doen is […]

Lees verder ....

Talent Gedreven Organisaties hebben de toekomst!

Waarom Talent Gedreven Ondernemingen de toekomst hebben

Organisaties in de 20e eeuw: command & control Bij traditionele organisaties uit de 20e eeuw worden beslissingen gemaakt aan de top en via de hiërarchie naar beneden doorgegeven om te worden uitgevoerd. Leidinggevenden beslissen wat gedaan moet worden en de medewerkers doen dat. Succes is een combinatie van het beste product te ontwerpen en dat […]

Lees verder ....

Wat maakt iemand tot leider?

Wat maakt iemand tot leider?

Iemand wordt niet gewaardeerd omdat ie goed is, maar iemand wordt goed omdat hij gewaardeerd wordt. Deze spreuk stond maanden geleden op mijn coachingskalender. Hierover nadenkend, krijg ik allerlei associaties. Je vraagt daar nogal wat. Eerst waarderen en dan pas de vruchten gaan plukken. Hoewel, eigenlijk niet zo verwonderlijk, want gaat de kost niet voor de baat […]

Lees verder ....